.
.
.
.
.
Postmodernizm
(Jameson,
Lyotard, Habermas)
Hazırlayan:
Necmi Zekâ
(Çev.
Gülengül Naliş, Dumrul Sabuncuoğlu, Deniz Erksan) Kıyı Yayınları, 1994 İstanbul
Yolları Çatallanan
Bahçe, Aynalı Gökdelenler, Dil Oyunları ve Robespierre
Necmi
Zekâ
7
“Bilimde
kesinlik üstüne
…
Bu İmparatorluk’ta Haritacılık Sanatı öylesine bir Mükemmellik’e erişmişti ki,
bir tek Eyalet’in haritası bütün bir Şehir’i ve İmparatorluğun haritası bütün
bir Eyaleti kaplıyordu. Zamanla, bu Ölçüsüz Haritalar yetersiz bulundu ve
Haritacılık Okulları, İmparatorluk büyüklüğünde olan ve noktası noktasına
onunla çakışan bir İmparatorluk Haritası çizdiler. Haritacılık Çalışmasına daha
az Bağlılık duyan Sonraki Kuşaklar, bu aşırı büyütülmüş Harita’nın Yararsız
olduğunu düşündüler ve, Saygısızlık da göstererek, onu Güneş ve Kuşlar’ın
Acımasızlıklar’ına terk ettiler. Batı çöllerinde hâlâ, Hayvanlar ve
Dilenciler’in barındığı, parçalanmış Harita Kalıntıları duruyor; tüm Ülke’de,
Coğrafya Bilim kollarından başka iz kalmamış.”
Subrez
Miranda, Viajes de Varones Prudentes,
kitap dört, bölüm XLV, Lérida, 1658.
J.L.Borges:
Müze, Çev: C.B.Akal ve E.Özden, Gergedan s.4, 1987.
.
.
.
.