15 Kasım 2013

Kör

.
.
.
.
gösterge her şeyi gösterebilir, sadece göstermekte 
olma halini gösteremez.







geleneksel ifade kavrayışımızı yeniden düşünmek gerekiyor. Yaygın olan ifade kavrayışı Hegelci modelin egemenliği altındadır: buna göre her ifade bir ortamda, ister imaj olsun, ister söz ya da renk, sonuçta tamamlanacak ifadenin içinde yitecek bir ortam tarafından gerçekleştirilir. İfadeli eylem bir kez ortam, yani araç kendi başına algılanamaz hale geldiğinde tamamlanmış demektir. Ortamın bakışımıza sunduğunda, kendini gösteren mutlaklığın içinde, kendi başına parıldayan mutlakta kaybolup gitmesi, gözden yitmesi gerekir. Aksine, tekrar ve durmayla işlenen imaj görmemize-verdiğinin içinde kaybolmayan bir araç, bir ortamdır. Bu “saf araç” diyebileceğim, kendini olduğunca gösteren bir araçtır. İmaj görmemize-verdiğinin içinde yitip gitmek yerine kendisini bizzat görmeye verir.










306
her durumda faşist birinin ayırt edici özelliği finans sermayesinden 
nefret ederken ondan farklı bir şey olduğunu düşündüğü
sınai sermayenin, yatırım sermayesinin mutlak olarak yanında
olmasıdır... faşisti oradan tespit edersiniz
-ve o bunun için bir saf
fedakarlık, özveri, çalışkanlık filan sohbeti yapabilir her an size...






559
Felsefe her zaman kalabalıklardan, kitlelerden ve onun
hareketlerinden ürkmüştür... kalabalıklara "çoklara" menfi bakmıştır ve esas
olarak "demokrat" değildir...






559
Spinoza'da bir toplum da bir vücuttur... ama Deleuze'un bahsettiği gibi
organik hiyerarşilerle tanımlanmayan, organsız bir vücut... Çünkü ona göre
doğa "sınıflar, milletler, devletler, kavimler üretmez, sadece bireyler üretir".
Ama sonradan Tarde'ın da söyleyeceği gibi "birey toplumdan daha karmaşıktır..."







559
Demokrasi neden en iyi ve en güçlü rejimdir?.. Spinoza iktidarı iki anlamda ve iki
farklı sözcükle ifade eder... Potentia ve Potestas... Ama Potentia'nın gerçek
kudret, Potestas'ın ise sanal bir otorite olduğunu söylemek yetmez. Potentia
insanların bireysel-kolektif yapıp edebilme kudretlerindeki artıştır... yani
özgürlük ve son tahlilde toplumsal refah ve mutluluk... Potestas'a gelince, … Spinoza'da bu konuda en önemli olan nokta,
Potestas'ın (artık bu İmparatorluk mudur bilemem, yoruma açık) bireyin kendi
yapıp etme kudretinden uzak düşmesinin oranı olduğudur...  

.
.
.
.